ירושה, צוואה וייפוי כוח מתמשך

ירושה, צוואה וייפוי כוח מתמשך

דיני ירושה וצוואות

למשרדנו התמחות ייחודית וניסיון רב בדיני ירושה וצוואות, לרבות הליכי עריכת צוואה מחויטת אישית, עריכת צוואה הדדית, הגשת בקשה לצו קיום צוואה, תביעה המתנגדת לצוואה, בקשה לפסילת צוואה, בקשה לצו ירושה, ניהול עיזבון וכן עריכת ייפוי כוח מתמשך.

עשיית צוואה הינה תהליך רגיש במיוחד, הנוגע להסדרת רכושו של אדם אשר צבר במהלך חייו וחלוקתו לאחר פטירתו. בסיטואציה זו עולה צורך לדון באלמנטים רגישים רבים, דוגמת אופן עריכת הצוואה כאשר אדם עדיין בחייו או אופן חלוקת הרכוש לאחר מותו. הליכים מסובכים יותר מן הצד השני של המתרס כוללים התנגדות לצוואה קיימת, פסילתה וכדומה.

על מנת לצמצם את עוגמת הנפש הפוטנציאלית של תהליך זה ככל הניתן, וכן לצמצם אפשרויות של התנגדויות, שינויים בצוואה, ספק, מחלוקות או בעיות הנובעות מניסוח עמום שעליו יצטרכו צדדים שונים להיפגש בבית המשפט ברבות הימים,  – חשוב מאד להיות מלווים בתהליך לא פשוט זה על ידי עורך דין מנוסה וידען בתחום זה. רק ליווי נכון ומקיף של גורם מוסמך בתהליך יוכל להבטיח את הפיכתו מתהליך מורכב ועמום, במקרים רבים, לתהליך ברור ונהיר בו כל הצדדים המעורבים מבינים את השלכותיו של כל צעד ובחירה.

עריכת צוואות

משרדנו בעל ניסיון וידע מקצועי בבניית צוואה אשר מחויטת למידתו של המצווה.

משרדנו מתמודד בעבודתו היומיומית מול בתי המשפט בכשלים קשים שנעשו בשל כתיבת צוואות לא נכונות ולכן אנו יודעים כיצד להימנע מכשלים מעין אלו.

עריכת צוואה שאינה לוקחת בחשבון קשיים ספציפיים בין אם אישיים בין אם חוקיים יכולה להביא לביטול הצוואה ובזאת לגרום לביטול רצונו של המצווה.

על מנת לערוך צוואה באופן הנכון ביותר מתקיימת פגישה מקדימה אשר בה נשאלות שאלות, תוך כדי הכרת המצווה ונרקמת התוויה של תוכניתו של המצווה לכל מה שאמור לקרות לאחר מותו בהתאמה מלאה לרצונותיו תוך התאמה למה שמאפשר החוק. 

בפגישה זו אף משקפים למצווה את ההשלכות של הצוואה על כל סעיפיה.

צוואה אינה נחלתם של הגיל השלישי בלבד ורצוי שאף הצעירים מביננו ידאגו לצוואה משלהם אם יש להם כבר צאצאים משלהם. 

בייחוד חשוב לכתוב צוואה עם פרידת בני הזוג אף לפני שהתגרשו ברבנות, כמו אף חשיבות לעריכת צוואה לחד הוריים וכן לכל אדם אשר יש בידו רכוש או הוא מעונין להותיר הוראות לאחר מותו ברכושו הקנייני או ביורשיו. 

חשוב להיוועץ עם עורך דין לענייני משפחה בבניית הצוואה. משרדנו נותן יחס אישי ומקצועי לכל מצווה. 

משרדנו מתמחה בעריכת צוואות מורכבות ונותן מענה לכל בעיה שמתעוררת ומלווה את לקוחותינו עד לשביעות רצון המצווה או המצווים (במקרים של עריכת צוואה הדדית).

 

בקשה לצו קיום צוואה

משרדנו נותן מענה ליורשים אשר בידם צוואה של המוריש והם מעוניינים להשתמש בה ולקיימה על פי לשונה. 

המשרד פועל מול לשכת רשם הירושות בכל הארץ ומלווה את היורשים על פי הצוואה עד לקבלת האישור המיוחל מהמדינה בדמות צו ששמו צו קיום צוואה, על פיו יכולים היורשים לפנות למוסדות המדינה על מנת לקיים את הצוואה, כגון לשכת המקרקעין על מנת לשנות בעלות בטאבו כיורשים, פנייה למוסדות הבנקאות ולמוסדות הפיננסיים למיניהם, פנייה לרשם החברות וכהנה. 

בקשה למתן צו ירושה

במקרים בהם המוריש לא הותיר צוואה אחריו, נותן משרדנו מענה ליורשים על פי דין הזקוקים בקבלת צו ירושה מטעם לשכת רשם הירושות. 

משרדנו מטפל בכל הכרוך בהגשת הניירות וייפויי הכוח מול רשם הירושות עד קבלת צו הירושה. 

צו זה מאפשר ליורשים על פי דין לפנות למוסדות המדינה על מנת לקיים את הצו כלשונו, כגון לשכת המקרקעין על מנת לשנות בעלות בטאבו כיורשים, פנייה למוסדות הבנקאות ולמוסדות הפיננסיים למיניהם, פנייה לרשם החברות וכהנה. 

התנגדות לצוואה

משרדנו מטפל במקרים בהם הלקוח מתנגד לצוואה שפורסמה על ידי רשם הירושות או עם פרסום הצוואה בעיתון.

חשוב להיוועץ  בעו"ד לענייני משפחה עוד לפני שאושרה הבקשה לקיום צוואה על מנת לקבל מידע על הסיכוי שההתנגדות תתקבל בהתאם לעילת ההתנגדות.

הסיבות או העילות להתנגדות לצוואה הן רבות ומעוגנות בחקיקה. רצוי להגיש את ההתנגדות בחלון הזמנים שעומד בחוק שהינו בתוך ארבעה עשר יום מפרסום ההודעה על הצוואה הן באתר הרשם והן בעיתונות וכל עוד לא הונפק צו קיום צוואה. לרוב התנגדות לצוואה תידון בבית משפט לענייני משפחה. 

אחת מעילות ההתנגדות קשורה לכשרותו של המצווה בעת כתיבת הצוואה. המתנגד יוכל לטעון כי המצווה לא היה במצב מנטלי לצוות בעת שכתב את הצוואה. כאשר יוכח כי המצווה היה ברמה קוגנטיבית ירודה בעת עריכת הצוואה תהא זו עילה לביטול הצוואה. עם ביטול הצוואה הירושה תתחלק על פי דין ולא לפי תוכנה של הצוואה. 

עילת התנגדות אחרת הינה בשל השפעה בלתי הוגנת של הזוכה בצוואה והשפעתו על המצווה לצוות לו. לדוגמה, ציווה אדם את כל רכושו למנהל בית האבות בו הוא התגורר. משפחתו התנגדה לצוואה בטענה של השפעה בלתי הוגנת בשל התלות שהיה למנוח במנהל בית האבות בו שהה. בית המשפט יבחן התנגדות זו על פי המבחנים הידועים: מבחן התלות והסיוע, מבחן הקשר של המצווה עם אנשים אחרים ומבחן נסיבות כתיבת הצוואה.

ניתן להתנגד לצוואה אם מוכיחים כי עד שהיה שותף לכתיבתה של צוואה  הוא אף זוכה בה. מובן כי אם יש בנמצא צוואה מאוחרת יותר לצוואה שקיומה התבקש ניתן להגישה כעילת התנגדות.

התנגדות לצוואה הינה הליך משפטי מורכב ורצוי להיוועץ בעורך דין לענייני משפחה על מנת לנהלו. 

פסילת צוואה

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית להאמית קרהשק סכעיט דז מא, מנכם למטכין נשואי . קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, מוסן מנת. להאמית קרהשק סכעיט דז מא, מנכם למטכין נשואי מנורך. נולום ארווס סאפיאן – פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק – וענוף לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית. סת אלמנקום ניסי נון ניבאה. דס איאקוליס וולופטה דיאם. וסטיבולום אט דולור, קראס אגת לקטוס וואל אאוגו וסטיבולום סוליסי טידום בעליק. נולום ארווס סאפיאן – פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק – וענוף ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה – לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.

ניהול עיזבון

ניתן לפנות לרשם הירושה או לבית משפט לענייני משפחה בבקשה למינוי מנהל עיזבון . 

תפקידו של מנהל העיזבון הוא לאסוף את נכסי העיזבון, לגבות חובות או אז לשלם את חובות העיזבון. 

בהמשך על המנהל לנהל את נכסי העיזבון באופן שוטף עד שיחולקו בין היורשים, לאתר יורשים ונכסים של הנפטר  ורק לאחר מכן לחלק את יתרת העיזבון בין היורשים על פי דין או על פי צוואה. 

מנהל העיזבון מתמנה בדרך כלל כאשר היורשים אינם יכולים לנהל או לחלק ביניהם את העיזבון בעצמם.

המוריש יכול להורות על מינוי מנהל עיזבון ועל זהותו בצוואה. במקרה כזה חובה  על בית-המשפט למנות את מי שנזכר בצוואה, בכפוף להסכמתו.

במקרה בו ישוכנע בית-המשפט שקיימות סיבות מיוחדות שלא למנותו, לעיתים בשל אינטרסים סותרים ולבקשת אחד הנהנים, רשאי הוא למנות אחר כמנהל העזבון.

בית המשפט אף יכול להורות על מנהל עיזבון לבקשת היורשים.

יש להיות מודעים לאפשרות כי הן מנהל העזבון והן היורשים יכולים להגיע להסכם בין יורשים, במסגרתו ניתן לקבוע את דרך חלוקת העזבון אף בשונה מהמצוין בצו הירושה או בצוואה.

מומלץ להיוועץ בעורך דין מומחה לענייני משפחה צוואות ירושות ועיזבונות. 

אפוטרופסות

חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות קובע כי "כל אדם כשר לזכויות ולחובות מגמר לידתו ועד מותו". כלומר אם לאדם יש כשרות משפטית, יש לו יכולת ליהנות מזכויות ויהא חייב לשאת בחובות. חוקים שונים במשפט הישראלי מגבילים את יכולתם של אנשים המשתייכים לקבוצות אוכלוסייה שונות מלבצע פעולה או פעולות משפטיות. משל קטין מתחת לגיל 18 אינו כשיר ואינו יכול לעשות פעולות משפטיות ללא הסכמת הנציג שלו, לרוב- הוריו. חוק זה אף קובע אלו קבוצות אוכלוסייה מוגבלות מבחינת כשרותן המשפטית באופן כללי ולא בעניין מסוים בלבד, למשל החוק קובע, כי תיפסל כשרותו המשפטית של אדם הסובל ממחלת נפש או מליקוי בשכלו, אם אותה מחלה או ליקוי גורמים לכך שהוא אינו מסוגל לדאוג לענייניו.

בית המשפט רשאי למנות אפוטרופוס לאדם שכשרותו הוגבלה לפי חוק זה או לפי פסק דין. האפוטרופוס הוא אדם או עמותה הממונה על-ידי בית המשפט לדאוג לענייניו של מי שאינו מסוגל לנהל את ענייניו בעצמו. הוא מייצג את אותו אדם בכל פעולה משפטית ובכל עניין, לפי הסמכויות שבית המשפט העניק לו, תוך שמירה מתמדת על טובת  האדם. 

בית המשפט רשאי למנות לאדם יותר מאפוטרופוס אחד ולקבוע אם ניהול האפוטרופסות יהיה במשותף או יחולק ביניהם לפי נושאים, כגון אפוטרופוס לגוף, אפוטרופוס לרכוש ואפוטרופוס לדין (לצורך ייצוג ענייניו המשפטיים בהליך משפטי). האפוטרופוסים מחויבים לפעול תוך תיאום והסכמה ביניהם. אפוטרופוס על פי מינוי נתון לפיקוח של הרשויות השונות, וכן חובה עליו לתת דיווחים שונים בקשר עם תפקידו.

משרדנו מתמחה בהגשת בקשות למינוי אפוטרופוס לגוף או לרכוש לבני משפחה או לעמותה. משרדנו גם משמש במידת הצורך כאפוטרופוס לאדם הזקוק לכך על פי צרכיו ובמינוי בית המשפט.  משרדנו מגיש בקשות למינוי אפוטרופוס בגיר, מינוי אפוטרופוס , אפוטרופוס לדין לאנשים חסויים, מינוי תומך החלטות, אפוטרופסות לבוגרים בעלי מוגבלויות, לפסולי דין ואף מינוי אפוטרופוס לענייני גוף לאדם המאושפז בבית חולים שנבדק ונמצא כי אינו מסוגל להביע דעה לגבי ביצוע הליך רפואי עבורו. 

מינוי תומך

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית להאמית קרהשק סכעיט דז מא, מנכם למטכין נשואי מנורך. קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, מוסן מנת. להאמית קרהשק סכעיט דז מא, מנכם למטכין נשואי מנורך. נולום ארווס סאפיאן – פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק – וענוף לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית. סת אלמנקום ניסי נון ניבאה. דס איאקוליס וולופטה דיאם. וסטיבולום אט דולור, קראס אגת לקטוס וואל אאוגו וסטיבולום סוליסי טידום בעליק. נולום ארווס סאפיאן – פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק – וענוף ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה – לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.

ייפוי כח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך הוא הליך משפטי המאפשר לכל אדם כשיר מעל גיל 18 לבחור מי יהיו האנשים שיטפלו בו ובענייניו ויקבלו החלטות בענייניו ביום בו לא יוכל לעשות כן, כמו במצבים בו יהפוך האדם לסיעודי, לצמח, לדמנטי ולא יוכל לקבל החלטות בעצמו ויסווג כ"לא מבין בדבר". 

ייפוי כוח מתמשך הינו כלי חדשני המעוגן בחקיקה החל משנת 2016 המאפשר לכם להסמיך אנשים שאתם סומכים עליהם שינהלו את ענייניכם במצב מעין זה: הורים, אחים, ילדים, בני זוג, חברים או כל אדם אחר שתבחרו למנות. 

הסדרת ייפוי כוח מתמשך היא חובה לכל אדם המעוניין להשקיט נפשו לקראת שנות הזקנה. זהו כלי לא פחות חשוב אף לאנשים חד הוריים אשר רוצים להותיר הוראות לאנשים שהם סומכים עליהם במקרה ויהיו במצב שאינם יכולים לקבל החלטות ולנהל את ענייניהם. באמצעות ייפוי כח מתמשך, תוכלו לחיות בתחושת ביטחון וודאות, כי לא משנה מה יקרה בעתיד, יש מי שידאג לכם ויטפל בעניינכם בצורה הטובה ביותר.

ייפוי כוח מתמשך ניתן לעשות אך ורק אצל עורך דין שהוסמך לכך במיוחד על ידי האפוטרופוס הכללי. לעורכת דין גילי שטיינר הסמכה ייחודית לעריכת ייפוי כוח מתמשך על פי החוק. 

ההחלטה להעניק לאדם אחר את היכולת והאפשרות לקבל החלטות במקומנו אינה קלה כלל וכלל. לכן יש לעשות זאת באמצעות עורך דין, אשר יסביר את כל ההשלכות של מסמך זה ויוודא כי הוא נעשה מרצון חופשי ללא לחץ או איום. 

בייפוי הכוח המתמשך הנכם יכולים להחליט עתה בנושאים שונים הקשורים למספר תחומים. בכל הקשור לתחום הרפואי- תוכלו ליתן הוראות לגבי סוגי הטיפול שתבקשו להיות מטופלים בו, בחירת רופאים מטפלים וכן האם אתם מעוניינים בטיפול ביתי או טיפול במוסד כלשהו  ועוד ועוד. 

בכל הקשור לעניינים הרכושיים- תוכלו לקבוע מה תהא זהות מיופה הכוח שיוכל לטפל ברכושכם וכיצד יקצוב את הוצאותיכם על פי הוראות שינתנו על ידכם במסמך זה. הרשאה לטיפול בנכסים רכושיים כגון כספים והשקעות בבנקים, בקרנות, קצבאות וכדומה. טיפול בנדל"ן ובחברות שברשותכם וכדומה.

עוד מסמך זה מורשה ליתן הוראות שונות ומיוחדות בכל הקשור לתחום האישי- תוכלו ליתן הוראות בדבר מקום המגורים, בדבר דאגה לאסתטיות גופכם, פעילויות הפנאי שלכם, מקום מגוריכם וכל אשר תחשבו עליו ואשר תתייחסו אליו ביחד עם עורך הדין אשר יערוך את המסמך.

 יפוי כח מתמשך הוא כלי משפטי חדש, אשר מחליף את הכלי של מינוי אפוטרופוס כפי שהיה נהוג עד כה. הליך כזה של מינוי אפוטרופוס על ידי בית המשפט מאיין ומבטל את רצון האדם ולא מתחשב בדעתו וברצונו. האפוטרופוס כפוף לבית המשפט והיקף סמכויותיו מצומצם לחלוטין.  כאשר אתם בריאים וכשירים וממנים בעצמכם את מיופי הכוח שלכם, אתם אלו שקובעים מי ינהל את ענייניכם בעתיד  ומה יהיה היקף הסמכויות של מיופה הכח. 

חשוב להבין את יתרונותיו העצומים של ייפוי כוח מתמשך על פני אפוטרופסות. מסיבה זאת לא כדאי להתמהמה עם עריכת ייפוי הכוח המתמשך. 

קחו את עתידכם בידכם לפני שעתידכם ייקבע בידי אחרים. לייעוץ בענייני ייפוי כוח מתמשך פנו למשרדנו. 

מסמך הבעת רצון

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית להאמית קרהשק סכעיט דז מא, מנכם למטכין נשואי מנורך. קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, מוסן מנת. להאמית קרהשק סכעיט דז מא, מנכם למטכין נשואי מנורך. נולום ארווס סאפיאן – פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק – וענוף לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית. סת אלמנקום ניסי נון ניבאה. דס איאקוליס וולופטה דיאם. וסטיבולום אט דולור, קראס אגת לקטוס וואל אאוגו וסטיבולום סוליסי טידום בעליק. נולום ארווס סאפיאן – פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק – וענוף ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה – לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.

לתיאום שיחת היכרות השאירו פרטים: