גישור והסכמים במשפחה

גישור והסכמים במשפחה

גישור

למשרדנו התמחות ייחודית בגישור במגוון תחומים, לרבות גירושין בשיתוף פעולה, ליווי מלא להסכם כולל, מתן תוקף של פסק דין בבית המשפט לענייני משפחה וכן גישור משפחתי. עו"ד גילי שטיינר בעלת התמחות בלעדית בגישור בסיסי וכן בגישור משפחתי. לכן, מלאכת הגישור בדמנו, וחשיבותו של הגישור רק מתעצמת ככל שמבינים את ההשלכות המיטביות של הליך של גישור, הנעשה נכונה.

בדיני משפחה, בכל הנוגע לסכסוכים שטבעם הוא פירוק התא המשפחתי, מתקיימים לא מעט דיונים משפטיים, הגובים מהמעורבים בדבר כסף רב, שלא לדבר על מטען רגשי שלילי כבד ומכלה, שלעיתים אין ממנו דרך חזרה. הבחירה בגישור היא בחירה בדיאלוג אחר. בחירה זו היא הניסיון האמיתי והכן ליישב סכסוך במינימום עוגמת נפש לצדדים המעורבים. בעוד שהליכי גישור נפוצים במגוון תחומים, ביניהם גם תחומים אזרחיים ועסקיים, הגישור מקבל ערך מיוחד ועילאי כאשר מדובר על נושא כה רגיש ואינטימי הנוגע להקמת תא משפחתי בישראל ולפירוקו.

חשוב מאד לבחור נכון. בחרו במגשר מוסמך, שאתם סומכים עליו. כזה שידע להבין ולראות את הצדדים השונים מעבר לדימויים, למשחקי אגו ולכעסי עבר שקיימים בשיח. מגשר כזה ידע לזהות נכון את מהות הפגיעה, ולהוביל אתכם אל הפתרון האולטימטיבי עבור הצדדים המעורבים, תוך צמצום חומרת המצב הרגשי הנתון למינימום האפשרי. כלומר – בחרו במי שבעיניכם יוכל להעניק לכם את התהליך הבריא ביותר שניתן.

הסכמים

משרדנו מתמחה בתחום ההסכמים תחת כותרת דיני המשפחה, לרבות הסכמי גירושין, הסכמי ממון, הסכמי שלום בית (לחילופין גירושין), וכן הסכמי חיים משותפים לידועים בציבור. למשרדנו היכולת והניסיון בניסוח ההסכמים החשובים ביותר של חייכם תוך הקפדה ודייקנות על מנת להשיג את הנוסח המדויק של הסכם חשוב זה, אשר השלכותיו יקבעו במידה רבה את פני המשך חיי קהל לקוחותינו. איננו מקלים ראש בעניין זה.

על מנת לקבל ייעוץ וליווי הולם בתחום זה, חשוב לדעת לבחור עורך דין נכון לכם על מנת שרצונכם והאינטרסים שלכם בתור לקוחותיו עומדים בראש מעייניו, וכזה שידע לבטא את רצונכם בצורה המיטבית והמדויקת ביותר.

ידועים בציבור

משרדנו בעל ניסיון וידע רב בכל הנוגע לנושא הכרה כידועים בציבור, לרבות הכרה בידועים בציבור בקהילה הלהטבי"ת וכן בכל הנוגע לצוואות ולירושות בין ידועים בציבור.

מאחר ובישראל אין אפשרות (עדיין) להינשא בנישואין אזרחיים, נוצר "מוסד הידועים בציבור" על מנת לתת מענה לאלו שלא מעוניינים או לא מורשים להינשא על פי הדין הדתי בישראל. על מנת להיות מוכרים כידועים בציבור יש לענות על מספר קריטריונים המוגדרים בחוק, ובכך לקבל כמעט את מלוא החובות והזכויות של זוג נשוי על פי דין תורה בישראל. עם זאת, אין להקל ראש בתהליך שיש לעבור עד שמגיעים לנקודה מיוחלת זו. על מנת לנהל את התהליך בדרך אופטימלית, ולהבטיח תוצאות לא רק זריזות ככל הניתן אלא מדויקות לצרכים הייחודיים שלכם – יש צורך בליווי של עורך דין עם ידע משפטי מקיף בתחומו, עם יכולת תקשורתית באופן מיטבי וכן בעל שליחות עמוקה ללוות אתכם נאמנה בדרך להשגת מטרה קריטית זו.

על מנת לקבל ייעוץ וליווי הולם בתחום זה, חשוב לדעת לבחור עורך דין נכון לכם על מנת שרצונכם והאינטרסים שלכם בתור לקוחותיו עומדים בראש מעייניו, וכזה שידע לבטא את רצונכם בצורה המיטבית והמדויקת ביותר.

הסכם גירושים

משרדנו מתמחה בעיצוב הסכם גירושין אשר תפור לכל זוג למידותיו. אפשר להתגרש בהסכמה ובדרכי שלום ונועם. הגירושין שלכם יכולים להיות טראומתיים פחות, קצרים יותר והרבה פחות יקרים. במתן ייעוץ ולאחר הקשבה לצרכי כל צד ניתן להגיע לידי הסכמות ולתרגם אותן לידי הסכם אשר יחבוק את כל הסוגיות העומדות לפתחכם. הסכם גירושין יעסוק בשאלות כגון זמני שהות הילדים, מקום מגוריהם, תשלומי מזונות ומדור, חלוקת נכסים ופירוק שיתוף. הסכם כזה יאושר על ידכם ועל ידי עורך דין ממשרדנו בבית המשפט ויינתן לו תוקף של פסק דין.

גירושין בשיתוף פעולה

מודל ה"גירושין בשיתוף פעולה" מבוסס על שיטת עבודה בה חוברים אנשי צוות רב תחומים כגון עורכי דין, מטפלים ויועצים כלכליים המשתפים ביניהם פעולה ומסייעים לכם הצדדים לסיים את נישואיכם. על פי שיטה זו אתם מקבלים ייצוג משפטי שוטף, תמיכה וליווי רגשי וכן תמונה כלכלית לצורך איזון המשאבים או חלוקת הרכוש שנצבר בידיכם. מודל זה מאפשר ומסייע בהשגת שיתוף פעולה בין הצדדים תוך כבוד הדדי, אמון, יצירתיות, שקיפות והכל תוך ראיית צרכי שניכם, בני הזוג, ונתינת משקל מיוחד לצרכי הילדים שלכם. משרדנו מומחה לעבוד על פי שיטה זו.

הסכם בשלום בית

זהו הסכם אשר נעשה בדרך כלל כאשר קיימת עצימות בסכסוך בין בני הזוג. זהו הסכם גירושין אשר נותן לצדדים הזדמנות לחזור ולנהל חיי משפחה תקינים ורק אם לא יצלח יופעל הסכם הגירושין בהודעה מסודרת של אחד הצדדים לאחר. בהסכמי שלום בית לחילופין גירושין יודעים הצדדים למה לצפות אם לא יצלחו לשוב לחיים תקינים בינם לבין עצמם. 

הסכם ממון

הסכם ממון הוא הסכם אשר נחתם לפני נישואי הזוג ומטרתו לתת וודאות כלכלית לצדדים על ידי קביעת חלוקת הרכוש בין בני הזוג בעת פרידה. הסכם ממון אינו מוכר היטב לצעירים שעומדים להתחתן אך מוכר היטב למתחתנים בפרק ב', אשר לרוב לא יקפצו למים בלעדיו. נראה כי זה קשור לתחושה שיש לזוגות רבים כי חתימה על הסכם ממון מנוגדת לתפיסה הרומנטית של "…. and they leave together ever after". יש לשנות את התפיסה הזו מהסיבה שאיננו חיים בעולם של פיות ונסיכות אלא בעולם מודרני בו עניין של גירושין כבר אינו נדיר אלא אף נפוץ ביותר.

הסכם ממון צופה פני עתיד ומתייחס לחלוקת הרכוש בעת פרידה. חוק יחסי ממון בין בני זוג קובע כי כל מה שנצבר על ידי בני הזוג ונצפתה בו כוונת שיתוף יחולק שווה בשווה בין בני הזוג. ברם אם אחד הצדדים מביא לחיי הנישואין רכוש שהשיג ברוב עמלו לפני הנישואין או שירש אותו והוא מעוניין להשתמש בו עם בן הזוג השני או להשתמש בפירותיו (למשל במקרה שישתמשו בשכר דירה של רכוש שלא יגורו בו) זה נהדר. אך מה יקרה ביום של קרע כשהזוג יבקש ללכת כל אחד לדרכו? אם לא נחתם הסכם ממון, הצד שהביא רכוש למערכת היחסים יצטרך להתחלק שווה בשווה עם בן הזוג שעמו הוא מסוכסך כעת.

הסכם ממון יכול לכלול הוראות שונות התפורות בהתאם לצדדים המבקשים אותו. כמו שאיננו נרתעים לעשות פוליסת ביטוח חיים או פוליסת ביטוח רכב או לשלם על פוליסת מחלות קשות תוך שאנו מקווים כי לא נזדקק לאלו לעולם, כך גם הסכם ממון- עדיף שיהיה בכספת כפוליסה שמגנה עלינו לימים קשים אותם אנו לא צופים וימנע מאתנו התכתשויות אינסופיות בערכאות משפטיות.

לעיתים עריכת הסכם ממון מרגישה לא כל כך נעים וזאת בשל האמוציות שמסביבו אולם עורך דין מיומן יוכל להסביר ולהקל על מעמד החתימה על ידי הפיכת ההליך לדבר ברור ונהיר לצדדים תוך הבנה לחשיבותו של האירוע ועל ידי מתן של תחושה של ביטחון בקשר הזוגי בשל כך כי הדברים הם "על השולחן" ואין כל חשש לאינטרס כלכלי בקשר.

חשוב לדעת כי הסכם ממון נותן וודאות כלכלית ושקט נפשי לבני זוג ומוריד מתח וחשש מעגינות בעת הפרידה.

משרדנו המתמחה בדיני משפחה יתפור את ההסכם בהתאם למידות הזוג הפונה אליו ויתאימו אישית על פי צורכיהם. עורך דין המתמחה בענייני משפחה הוא תנאי הכרחי לבניית ההסכם ולהוצאתו לפועל. משרדנו יידע כיצד לטוות את ההסכם ולקחת בחשבון את כל הפרמטרים תוך מתן חוויה טובה לצדדים לקראת בניית הסכם זה.

הסכם הורות משותפת

בהסכם להורות משותפת הכוונה היא לגבר ואישה שאינם מקיימים ביניהם קשר זוגי והם אינם נשואים לאנשים אחרים, ומעוניינים להביא לעולם ילד בהורות משותפת.

הסכם כזה כולל סעיפים המתייחסים לשלב ההתקשרות הראשון הכולל את כל טכנולוגיית ההפריה החוץ גופית, שלב ההיריון ומתייחס לתחומי ההורות העתידית בכל הנוגע לחלוקת זמני שהות, מזונות וחלוקת אחריות הורית בין הצדדים.

הגבר יתן הסכמתו לחובותיו כלפי הילוד. ההסכם יתייחס אף לאפשרות של חזרת צדדים מההסכם וההשלכות של חרטה זו, תוך התייחסות לכל שלב של ההסכם. האם תצהיר כי אינה פונדקאית.

הצדדים מצהירים כי ההסכם לא נעשה כנגד תמורה כספית או אחרת, וכי הם נכנסים אליו מרצונם החופשי.

משרדנו מתמחה בתפירת הסכמים בכלל והתאמת הסכם הורות משותפת  בפרט, תוך התאמה מדויקת לכל צד להסכם על פי צרכיו ורצונותיו. 

הסכמים וליווי בקהילה הלהט"בית

משרדנו נותן מענה לקהילה הגאה. למשרדנו הכרות עם הקהילה הגאה וחלק במאבק הלהט"בי.


למשרדנו אף היכרות עם האגודה למען הלהט"ב בישראל ועם פועלה. המשרד עורך הליכי גישור בקהילה ומכיר היטב את המאפיינים הפסיכולוגים והסוציולוגים של משפחות להט"ביות.


המשרד נותן מענה בסוגיות הקשורות להקמת זוגיות להט"בית, מכיר את משמעות ההורות הלהט"בית: אתגריה ומאפייניה.

המשרד תופר הסכמים להורות משותפת ונותן מענה לאתגרים בדרך ליצירת הורות ודרכים להרחבת המשפחה הלהט"בית. כמו כן המשרד נותן ייעוץ וליווי בכל הנוגע לפרידה במשפחות להט"ביות. ואף עוסק בסוגיות בגישור במשפחות עם הורה טרנסג'נדר.

לתיאום שיחת היכרות השאירו פרטים: