אחזקת ילדים (משמורת)

אחזקת ילדים (משמורת)

אחזקת ילדים והסדרי שהות

משרדנו מומחה ובעל ניסיון בתחום אחזקת ילדים (משמורת- כפי שכונתה בעבר) והסדרי שהות, לרבות  טובת הילד, משמורת משותפת, תביעת מעבר מגורים לעיר רחוקה, בקשה לקביעת מוסדות חינוך, תסקיר עובדת סוציאלית, מסוגלות הורית, מסוכנות הורית ואף תחומים חשובים נוספים.

הסדרי שהות הם חלק משמעותי בהתמודדות עם המציאות החדשה לאחר גירושין ופרידה. ההסדרים אמורים להיות אלו אשר ייטיבו עם הילד ככל הניתן, מהלך שנשמע לכאורה פשוט אך דורש תשומת לב וחשיבה אסטרטגית רבה. הצורך בייעוץ ובחישוב המצב, תוך ליווי של כל צעד וצעד בדרך עד לקביעת הסדרי השהות הסופיים, הם תפקידו של עורך הדין המתמחה בענייני משפחה. עורך הדין לענייני משפחה יוכל ללוות אתכם בניסיון וברגישות, תוך שאתם יכולים לדבר עימו על הכל, לבסס תחושת אמון ופתיחות ולהיות סמוכים ובטוחים שהוא ילווה אתכם נאמנה.

הגירה

משרדנו מתמחה בתביעות הגירה של הורים, עת שאלת מקום מגורי הקטין עומדת במרכז. תביעות הגירה עשויות להיות מורכבות, במיוחד כאשר ישנם ילדים מעורבים אשר עתידם מונח על הכף. כאשר בית המשפט דן בתיקי הגירה קובע הוא בראשית כל האם הסמכות לדון בתביעה זו הינה בידיו, לפי עקרון כיבוד ערכאות וסמכות שיפוט בינלאומית. כמו כן עומד בפניו עקרון טובת הילד, והוא יבחן את המסוגלות ההורית של כל צד על מנת להבין האם הצדדים יכולים לספק את צרכיו הרגשיים והכלכליים של הילד כאחד. בכל הנוגע לתיקי הגירה מעין אלו, חשוב מאד לקבל ליווי הולם של עורך דין לענייני משפחה, אשר מכיר את החוק וידע לנהל את התיק כשורה. ליווי משפטי מקצועי ינחה אתכם כיצד להתנהל נכון, וכיצד למקסם את הסיכויים שתביעת ההגירה שלכם תתקבל. 

תביעה לחטיפת ילדים על פי אמנת האג

משרדנו מטפל בתיקי חטיפות ילדים. חטיפת ילדים הינה מצב בו אחד ההורים של הילד נוטל את הילד/ה המשותף למדינה מחוץ לישראל ללא הסכמת ההורה השני, ועל פי רוב גם ללא ידיעת ההורה השני כלל. מצבים אלו נפוצים כאשר הורי הקטין נמצאים בסכסוך, בתחילת הליכי גירושין או פרידה או אפילו סכסוך הקודם לתהליכים אלו.  

מדובר בחטיפת הילד למדינה אחרת יחד עם ההורה החוטף. מצבים אלו מתרחשים לעתים בהוצאת הקטין מהמדינה בהסכמה לתקופת זמן מוגדרת ואשר בסופה אותו הורה לא משיב את הקטין למדינת מגורי הקטין.  אקט זה הופך את הסיטואציה לחטיפת קטין, ולהפרת זכויות שהות  או זכויות המשמורת של הקטין.

סוגייה רגישה זו דורשת ליווי מקצועי של עורך דין מומחה לענייני משפחה. רק עורך דין זה יוכל לסייע לכם בהגשת התביעה, בליווי התהליך הרגיש ובהשגת המטרות בדרך.  

מסוגלות הורית

המונח מסוגלות הורית עוסק בעיקרו בבחינת יכולת של הורה לתת לילדו סביבת חיים שלווה ובטוחה מהפן הפיזי ומהפן הנפשי. הצורך בבדיקת מסוגלות הורית עולה פעמים רבים במסגרת סכסוכי משמורת בין ההורים על הילד/ים שלהם. 

בפני בית המשפט עומדת בראש ובראשונה טובת הילד. בית המשפט אמור להגן על הילד, על רווחתו הפיזית והנפשית ועל טובתו. בית המשפט מבקש לשמוע את קולו של הילד באופן ישיר או באמצעות צד שלישי כגון מינוי אפוטרופוס לדין או תסקיר עובדת סוציאלית. בית המשפט מנסה להתרשם מרצון הילד ומיחסיו עם הוריו וממסוגלות כל הורה לתת לו את הסביבה האופטימלית והיציבה לגידולו ולחינוכו. 

בפני בית המשפט מספר כלים לבחון את כשירות ההורים. בית המשפט יכול להורות על הגשת תסקיר מטעם הרווחה, יכול למנות אפוטרופוס לדין, למנות מומחה כגון פסיכולוג, פסיכיאטר וכדומה וכן לבקש כי ההורים יעברו בדיקת מסוגלות הורית.

הרקע לבחירה באחד מהכלים שנמנו לעיל תלוי בנסיבות המקרה ותלוי במאפייני האישיות של ההורים כפי שעולים מתיאורי ותביעות הצדדים.  

את המסוגלות ההורית עורך בדרך כלל פסיכולוג קליני ומינויו יהא רק על ידי שופט בית משפט לענייני משפחה. הערכה זו תכלול בדרך כלל  ראיון קליני עם כל אחד מן ההורים ומבדקים המספקים מאפיינים אישיותיים כמו מבחנים פסיכולוגיים שונים.  ההערכה המסכמת תתייחס למצבו הרגשי והנפשי של כל הורה והיא אמורה לקבוע כמה ההורה כשיר להחזיק בילדיו ואת יכולתו לדאוג לסיפוק מלוא צרכי ילדו – החל מצרכיו הפיזיים והחומריים וכלה בצרכיו הרגשיים והנפשיים.

במקרה בו אתה, ההורה, חרד לשלמות ילדך כשהוא שוהה אצל ההורה השני יש להיוועץ בעורך דין מומחה בתחום. משרדנו מתמחה בסכסוכי הורים בסוגיית אחזקת הילדים ויוכל לבדוק את מנעד הכלים העומדים לרשותך על מנת לדאוג באופן מירבי לשלום ילדך.

ניכור הורי

משרדנו טפל בתביעות של ניכור הורי. ניכור הורי הינו מצב של נתק בקשר בין ילד לאחד ההורים ללא הצדק בעת פרידת הזוג. בדרך כלל מדובר בסיטואציה בה הילד מסרב ליצירת קשר עם אחד ההורים, בדרך כלל ההורה שהוא אינו נמצא במשמורתו. במקרים מסוימים, סירוב זה נוצר מעצמו, אך לעיתים הוא נוצר כתוצאה מהתנהגות פגומה של אחד ההורים.

על פי רוב, המקרים הקשים של ניכור הורי נובעים מהסתה קיצונית של אחד ההורים כלפי ההורה השני. לעתים ההורה הנמצא במצוקה עקב הפירוד משתף את ילדו, יתר על המידה, בפרטי פרטים של בעיותיו הרגשיות. הילד עלול להיקלע לתחושה של נאמנות כפולה ואף לכעוס על ההורה שפגע בהורה האחר. במקרים מסוימים הילד מזדהה עם ההורה ה"סובל" נכנס בנעליו ומרגיש שהוא שונא את ההורה האחר ולא רוצה שום קשר עמו. לדוגמה, ילד שטוען כי הוא לא רוצה לראות את אביו, מאחר ו"גילה" שזה לא אביו הביולוגי (ואמו לא ממהרת להכחיש זאת). במקום אחר נערה במקרה אחר, מתבגרת שרבה עם אמה עוברת לגור בבית אביה ומסרבת להיות בקשר עם אמה. ילדים כאלו מרגישים חצויים כי הם תופסים הורה אחד כטוב והשני כרע.

בתי המשפט כיום מתייחסים לניכור הורי באופן שלילי ונוטים להשתמש בכל האמצעים שעומדים לרשותם כדי לטפל בעניין. דעו כי גם קיימת אפשרות לתביעה נזיקית של הצד המנוכר לתבוע את ההורה המנכר ובית המשפט אף יסייע בידו.

יש לקבל ייעוץ וליווי הולם תוך חשיבה אסטרטגית משותפת התפורה למידתכם באם אתם נפגעים מהליך זה או זקוקים להגנה מפני תביעה נגדכם. משכך חשוב לדעת לבחור עורך דין נכון לכם על מנת שרצונכם והאינטרסים שלכם בתור לקוחותיו עומדים בראש מעייניו, וככזה ידע לבטא את רצונכם בצורה המיטבית והמדויקת ביותר.

אחריות הורית שווה

בעבר, הגדרה הורית שווה (משמורת משותפת) היתה קשורה קשר אמיץ לחלוקת זמני שהות שווה או רחבה. כיום מובן כי ברירת המחדל היא אחריות שווה לשני ההורים אלא אם יוכח אחרת. מושג זה חופף יותר את מושג האפוטרופסות, כך ששני ההורים הינם אחראים במידה שווה על ילדיהם, בוודאי בכל הנוגע להחלטות בענייני חינוך ובריאות, אלא אם נקבע אחרת על ידי בית המשפט בנסיבות קשות וספציפיות. 

יש להבחין אם כך בין הגשת תביעה לגבי אחריות הורים שווה לבין זמני שהות שונים. אחריות הורית שווה לא משפיעה על גובה המזונות. זמני שהייה רחבים יותר לצד אחד מאשר לשני כן ישפיעו על  חישוב המזונות שישולמו.

ליווי משפטי מקצועי ינחה אתכם כיצד להתנהל נכון, וכיצד למקסם את הסיכויים שתביעתכם  תתקבל. 

 

תביעת מקום מגורים

משרדנו מתמחה בתביעת מעבר מגורים של אחד הצדדים בעת סכסוך גירושין. בית המשפט או בית הדין הרבני יכולים לאשר מעבר חד צדדי של אחד הצדדים למרחק גדול. לרוב הצד השני ינסה למנוע זאת. החלטות השופטים או הדיינים יכולות לפסוק האם ההורה שעבר מגורים עם הילדים באופן חד צדדי יצטרך לחזור להתגורר ליד מקום המגורים הקודם או לא. להחלטות מסוג זה משמעות מכרעת על חיי הצדדים ועל טובת הילדים.

משום כך יש להיוועץ עם עורך דין לענייני משפחה על מנת להתנהל נכון, וכיצד למקסם את הסיכויים שתביעתכם  תתקבל. 

רישום קטינים למוסדות חינוך

משרדנו מתמחה בין יתר הסוגיות העולות בעניין אחזקת קטינים בסוגיית הרישום למוסדות החינוך. 

ידוע כי הורים גרושים נדרשים לחתום שניהם בעת מעבר ילדיהם למוסד חינוך חדש. על רקע סוגיה זו נערמות בקשות בבתי המשפט בנוגע לרישום הקטינים. הורה שמעונין לפגוע בהורה האחר לעיתים מסרב לחתום על רישום למוסד החינוך והקטין עלול להיוותר ללא גן או כיתת לימוד לתחילת השנה. הורה שמחליט לעבור עיר ללא אישור ההורה השני, "שוכח" לעיתים להודיע להורה על הרישום. 

על מנת לקבל ייעוץ וליווי הולם בהליך זה וחשיבה אסטרטגית משותפת התפורה למידתך, חשוב להיוועץ בעורך דין נכון לך על מנת שרצונך והאינטרסים שלך יבוטאו באופן המדויק ביות תוך מזעור נזקים מקסימלי.

תסקיר

בית המשפט לענייני משפחה משתמש באופן תדיר בכלי זה העומד לרשותו. בית משפט זה ממנה עובדת סוציאלית (עו"ס) לסדרי דין על מנת שתכין ותגיש בפני בית המשפט תסקיר. אותה עו"ס לסדרי דין משמשת ידו הארוכה של השופט על מנת להביא בפניו את התרשמותה  בנוגע למשפחה ובנוגע לקשרים המשפחתיים בין ההורים לילדיהם. 

העו"ס, הממונה על ידי בית המשפט, היא שתיפגש עמכם ועם ילדיכם, תאסוף נתונים מגורמים נוספים כגון מחנכת בית הספר, הרופאה המשפחתית או כל מי שתמצא לנכון  היא תוכל להמליץ לבית המשפט לגבי משמורת הורה יחיד או משמורת משותפת, ומהי חלוקת זמני השהות המתאימה למשפחתכם.

המפגש עם העו"ס, שאחראית על כתיבת התסקיר שלכם, הוא חשוב לאין שיעור והוא יקבע רבות בתיק שלכם וישפיע בכל הנוגע למשמורת, אחזקה וזמני שהות הילדים. העו"ס אף יכולה להמליץ בנושאים כמו מעבר לעיר מגורים אחרת ורישום לבתי ספר מיוחדים. לעיתים יפנה בית המשפט, לבקשת אחד ההורים, לאיש מקצוע חיצוני, פרטי כמו מתאם הורי, או מכון לבדיקת מסוגלות הורית. אולם במרבית הפעמים הפנייה הראשונית במצבים של מחלוקות בין ההורים נעשית לשירותי הרווחה.

יש לזכור כי קביעתה של העו"ס היא מהותית והיא כחוות דעת בעלת משקל רב בעיני השופט אשר בדרך כלל מקבל אותה ללא עוררין. 

יש לקבל ייעוץ וליווי הולם ולהתכונן לקראת מפגש כזה תוך חשיבה אסטרטגית משותפת התפורה למידתכם. משכך חשוב לדעת לבחור עורך דין נכון לכם על מנת שרצונכם והאינטרסים שלכם בתור לקוחותיו עומדים בראש מעייניו, וככזה ידע לבטא את רצונכם בצורה המיטבית והמדויקת ביותר.

לתיאום שיחת היכרות השאירו פרטים: