הליכים בבימ"ש לענייני משפחה

הליכים בבימ"ש לענייני משפחה

הליכים משפטיים

משרדנו בעל מומחיות ובעל ניסיון בייצוג צדדים שונים בהליכים משפטיים מורכבים, לרבות ייצוג בהליכי יישוב סכסוך, ייצוג בתביעות בבית המשפט לענייני משפחה, לרבות ייצוג בערעורים בבית המשפט המחוזי וכן בבית המשפט העליון. בנוסף מתמחה המשרד בייצוג בבית הדין הרבני האזורי, בערעור עליו בבית הדין הרבני הגדול ובבג"צ.


המשרד פועל בכל התחומים הנדרשים ואף מתמחה בהליכים שונים במסגרת תביעות רכושיות כגון חוות דעת שמאיות, מינוי אקטואר ובקשות לגילוי מסמכים. המשרד אף פועל בכל ההליכים העומדים לרשותו בחוק כגון צווי מניעה, צווי דיספוזיציה (שמירה על המצב הקיים), צווי עיקול, צו איסור יציאה מן הארץ ועוד סעדים זמניים למיניהם. נשמח לסייע לכם בתהליכים הנדרשים מול ערכאות המשפט השונות, וללוות אתכם נאמנה עד להשגת המטרה המבוקשת.

יישוב סכסוכים

לפני כחמש שנים נחקק חוק להידיינויות במשפחה, אשר מחייב בני משפחה אשר נמצאים בסכסוך להגיש בקשה ליישוב סכסוך, כלומר פתח להליך גישורי ביחידות הסיוע, לפני שיוכלו להגיש תביעות זה כנגד זה בבית משפט לענייני משפחה לחילופין בבית דין רבני. בני משפחה שהסתכסכו, לא יכולים להגיש תביעה לפני שהגישו בקשה ליישוב סכסוך ביחידות הסיוע. מקום הגשת הבקשה אף יקבע במידה רבה את מירוץ הסמכויות וזאת מכיוון שהצד שהגיש את הבקשה ליישוב סכסוך יהיה הראשון שיוכל להגיש תביעה לערכאה המוסמכת לפי בחירתו – בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני, במידה והצדדים לא הגיעו להסכמה. הפגישה הראשונה ביחידת הסיוע הינה בנוכחות עובדת סוציאלית בלבד והיא ללא ייצוג של עורכי דין. אולם החל מהפגישה השנייה ניתן להיות מיוצגים.


על מנת לקבל ייעוץ וליווי הולם בהליך זה וחשיבה אסטרטגית משותפת התפורה למידתכם, חשוב לדעת לבחור עורך דין נכון לכם על מנת שרצונכם והאינטרסים שלכם בתור לקוחותיו עומדים בראש מעייניו, וככזה ידע לבטא את רצונכם בצורה המיטבית והמדויקת ביותר.

תביעות נזיקין במשפחה

משרדנו מתמחה בתביעות נזיקין במשפחה. תביעות אלו מציגות את העוולות אשר נגרמו או נגרמות על ידי בן משפחה אחד למשנהו, בפני בית המשפט אשר יאמוד את גובה הפיצוי המגיע לכם על הסבל שעברתם. תביעות אלו עוסקות בנזקים הגופניים, הרגשיים והנפשיים אשר חוויתם או עדיין חווים. בין התביעות הנזיקיות בהן עוסק משרדנו ניתן למצוא תביעה בגין הפרת הבטחת נישואין, תביעות בשל לשון הרע שפרסם בן זוגכם אודותיכם ברשתות החברתיות או תביעת סרבני גט אשר הופכים את נשותיהם לעגונות. בנוסף מתמחה משרדנו בתביעות ניכור הורי אשר תובעות בהליך נזיקי את הפיצוי המגיע להורה אשר ילדיו הוסתו על ידי בן זוגו כנגדו ובשל כך איבד קשר עם ילדיו. מפאת חומרת התביעות הללו, וכן בשל המטען הרגשי הלא פשוט הנגבה מהצדדים המעורבים, ישנה חשיבות עליונה לפנות ולקבל ליווי הולם בנושא מעורך דין לדיני משפחה. עורך דין מנוסה יוכל לנהל את תיקכם, לרבות ניהול פניות למשטרה, במידה והיו, להפוך אותן לקבילות בתביעה האזרחית, ולסייע לכם לבסס את טענתכם ולהשיג את מה שראוי עבורכם. 

תביעת לשון הרע

לפי סעיף 3 לחוק בית המשפט לענייני משפחה, לבית המשפט לענייני משפחה יש סמכות לדון בתביעות שבין בני משפחה. לכן, ככלל תביעת לשון הרע שתוגש בגין דברים שנאמרו בין בני משפחה צריכה להתברר בבית המשפט לענייני משפחה. על התובע יהיה להוכיח כי אכן מדובר בפרסום (סעיף 2 לחוק איסור לשון הרע) של דבר לשון הרע (סעיף 1 לאותו חוק).

כאשר בני זוג רבים ביניהם, יש נטייה טבעית להשתמש בביטויים לא יפים ואף פוגעניים במיוחד. אם בן הזוג אומר דברים פוגעניים במטרה לפגוע, כשהדברים עלולים באמת לפגוע ועולים כדי פרסום הוא יהיה חשוף לתביעת לשון הרע. אם בן זוג נפגע מדברים שאמר לו בן זוגו וחש כי מדובר בדברי לשון הרע, עליו להגיש תביעת לשון הרע ולהציג ראיות ועדויות לפיהן האמירה הפוגענית אכן "פורסמה" ומהווה דבר לשון הרע.

עליכם לדעת כי דברי לשון הרע שנמסרים לפקידת הסעד בזמן בניית תסקיר נחשבים כפרסום מותר.  

יש להיזהר מהגשת תביעת סרק בדמות תלונת שווא על אלימות במשפחה. כי אז הגבר יכול להגיש תביעה נזיקית בגין עוגמת נפש ולשון הרע.  

מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתביעות לשון הרע ובדיני משפחה. מדובר בסוגיה מורכבת המערבת שני תחומי משפט שונים ורגישים. משרדנו יבחן כיצד ראוי להתמודד עם המצב, איזו תביעה להגיש, ולאיזו ערכאה. כמו כן נוכל לבחון האם ייתכנו הגנות אם נתבעת על ידי בן הזוג ולהעריך עבורך את סיכויי הזכייה בתביעה.

תביעת הפרת הבטחת נישואין

הבטחה לנישואין היא כמו חוזה מחייב. על הסכמים להינשא יש להחיל את דיני החוזים על היחסים בין בני הזוג. החוזה נוצר אם הצדדים התכוונו ליצור ביניהם יחס משפטי מחייב ואת זה יבחן בית המשפט. יש לבדוק את טיב הקשר ואת תוכן ההבטחה. הסתמכות של מקבל ההבטחה ושינוי מצבו לרעה עשויים להוות עילה לעניין חוזי.  החוזה להינשא הינו חוזה מיוחד ולכן הצד הנפגע יכול להסתפק בפיצויים כי לא ניתן לכפות עליו להינשא בכוח. תביעת פיצויים מכוח עילה חוזית ייתכנו  גם במקרה שאחד מבני בזוג נשוי לאחר.

לא כל התנהגות נחשבת כהבטחה לנישואין. יש לבחון באופן זהיר את רצון הצדדים וכוונתם, האם היתה כוונה משפטית ברורה, האם ראו עצמם הצדדים מחויבים מבחינה משפטית, או שראו עצמם כמחויבים אך במישור המוסרי חברתי. בית המשפט נוהג לפסוק בגין הנזק הממוני שנגרם ע”י הצד המפר וכן בגין עוגמת נפש כאב וסבל יש לזכור כי אף אדם לא יעש לאור העובדה שאדם לא יעשה שיקול של “עדיף להתחתן” מאשר לשלם את הפיצוי שעתיד להיפסק  בגין הפרת הבטחת הנישואין.

מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בדיני משפחה על מנת שיבחן את סיכויי התביעה ונסיבותיה ויוכל לתת אומדן לגובה הפיצוי.

אלימות במשפחה

משרדנו מתמחה בתביעות בנושא אלימות במשפחה, לרבות אלימות פיזית ונפשית, פגיעות מיניות, תלונות שווא על אלימות, וכן נותן מענה בבקשות כגון צו למניעת הטרדה מאיימת, צווי הגנה, צווי הרחקה ועוד. עבירות אלימות במשפחה עומדות כענף משפטי עצמאי, וניתן ללמוד מתוך החקיקה ומתוך גישת הרשויות כלפי עבירות מסוג זה כי הסובלנות לעבירות אלו היא אפסית. עוד מתמחה משרדנו באלימות כלכלית המופנית בדרך כלל לנשים בתוך המערכת הזוגית. 

עבודת עורך הדין בבואו לנהל תביעות ובקשות הנוגעות לאלימות במשפחה אינה מלאכה פשוטה. למעשה, נדרשות מעורך הדין מקצועיות רבה, רגישות למופת וידענות עמוקה עם הדין. קיימת חשיבות עליונה לבחור עורך דין ראוי שילווה אתכם בתהליך לא פשוט זה ויוכל להעניק לכם את הליווי ההולם לאבטחת זכויותיכם וצמצום השגיאות למינימום האפשרי בתהליך מורכב זה. 

סעדים זמניים

משרדנו מתמחה בהגשת בקשות לסעדים זמניים או בהגנה על לקוחות הנתבעים בסעדים אלו. מטרותיו של הסעד הזמני הן הבטחת קיומו של הליך משפטי לחילופין הבטחת ביצועו היעיל של פסק הדין. לבית המשפט יש סמכות כללית לתת כל סעד שימצא לנכון בנסיבות העניין.  דוגמות לסעדים זמניים הם: צו עיכוב יציאה מהארץ, צו עיקול זמני, צו עשה זמני, מזונות זמניים, זמני שהות זמניים, צו מניעה ועוד. 

מסלול הטיפול בסעד הזמני כולל הגשת בקשה מלווה באסמכתאות הנחוצות, קבלת החלטה שיפוטית, המצאה לצד השני, דיון במעמד הצדדים לחילופין בקשת הצד השני לביטול הצו ופקיעת הצו. 

הגשת הבקשה לסעד זמני יכולה להתרחש בשלבים שונים: הן לפני הגשת התביעה העיקרית, הן בכל שלב של ההליך המשפטי והן לאחר מתן פסק הדין. 

על מנת לקבל ייעוץ וליווי הולם בהגשת בקשות מעין אלו וחשיבה אסטרטגית משותפת התפורה למידתכם, חשוב לדעת לבחור עורך דין נכון לכם על מנת שרצונכם והאינטרסים שלכם בתור לקוחותיו עומדים בראש מעייניו, וככזה ידע לבטא את רצונכם בצורה המיטבית והמדויקת ביותר.



נישואין אזרחים

משרדנו עוסק בתיקי נישואין אזרחיים, לרבות תיקי התרת נישואין. בשנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר אנשים הבוחרים להינשא בנישואין אזרחיים, באופן שאינו מערב את הממסד הדתי ולא חס תחתיו. מקרים אלו נפוצים בקרב אנשים המנועים מלכתחילה להינשא באופן דתי ואף בין אנשים המונעים מטעמים אידיאולוגיים. אלו שיבחרו להינשא בנישואים אזרחיים יאלצו לעשות זאת מחוץ לישראל, ברם מוטב שייוועצו עם עורך דין מומחה לדיני משפחה טרם יבצעו זאת על מנת לוודא כי ההליך מתקיים כשורה.


עם זאת, בעצם הנישואין האזרחיים לא מתבטלת החובה להתגרש רק בבית הדין הרבני. ככל שמדובר בזוגות מעורבים, כלומר, מדתות שונות – דרכם של אלו להתגרש היא בבית המשפט לענייני משפחה ולא בבית הדין בהליך של התרת נישואין. ההליך נתבע על ידי אחד הצדדים בבית המשפט לענייני משפחה והינו תביעה ככל תביעה. על מנת שההליך יעשה באופן היעיל ביותר, מומלץ לבחור עורך דין מומחה לדיני משפחה לליווי התהליך והצדדים המעורבים בו.

הסכם ממון צופה פני עתיד ומתייחס לחלוקת הרכוש בעת פרידה. חוק יחסי ממון בין בני זוג קובע כי כל מה שנצבר על ידי בני הזוג ונצפתה בו כוונת שיתוף יחולק שווה בשווה בין בני הזוג. ברם אם אחד הצדדים מביא לחיי הנישואין רכוש שהשיג ברוב עמלו לפני הנישואין או שירש אותו והוא מעוניין להשתמש בו עם בן הזוג השני או להשתמש בפירותיו (למשל במקרה שישתמשו בשכר דירה של רכוש שלא יגורו בו) זה נהדר. אך מה יקרה ביום של קרע כשהזוג יבקש ללכת כל אחד לדרכו? אם לא נחתם הסכם ממון, הצד שהביא רכוש למערכת היחסים יצטרך להתחלק שווה בשווה עם בן הזוג שעמו הוא מסוכסך כעת.

הסכם ממון יכול לכלול הוראות שונות התפורות בהתאם לצדדים המבקשים אותו. כמו שאיננו נרתעים לעשות פוליסת ביטוח חיים או פוליסת ביטוח רכב או לשלם על פוליסת מחלות קשות תוך שאנו מקווים כי לא נזדקק לאלו לעולם, כך גם הסכם ממון- עדיף שיהיה בכספת כפוליסה שמגנה עלינו לימים קשים אותם אנו לא צופים וימנע מאתנו התכתשויות אינסופיות בערכאות משפטיות.

לעיתים עריכת הסכם ממון מרגישה לא כל כך נעים וזאת בשל האמוציות שמסביבו אולם עורך דין מיומן יוכל להסביר ולהקל על מעמד החתימה על ידי הפיכת ההליך לדבר ברור ונהיר לצדדים תוך הבנה לחשיבותו של האירוע ועל ידי מתן של תחושה של ביטחון בקשר הזוגי בשל כך כי הדברים הם "על השולחן" ואין כל חשש לאינטרס כלכלי בקשר.

חשוב לדעת כי הסכם ממון נותן וודאות כלכלית ושקט נפשי לבני זוג ומוריד מתח וחשש מעגינות בעת הפרידה.

משרדנו המתמחה בדיני משפחה יתפור את ההסכם בהתאם למידות הזוג הפונה אליו ויתאימו אישית על פי צורכיהם. עורך דין המתמחה בענייני משפחה הוא תנאי הכרחי לבניית ההסכם ולהוצאתו לפועל. משרדנו יידע כיצד לטוות את ההסכם ולקחת בחשבון את כל הפרמטרים תוך מתן חוויה טובה לצדדים לקראת בניית הסכם זה.

אפוטרופסות

חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות קובע כי "כל אדם כשר לזכויות ולחובות מגמר לידתו ועד מותו". כלומר אם לאדם קיימת כשרות משפטית, יש לו יכולת ליהנות מזכויות ויהא חייב לשאת בחובות. חוקים שונים במשפט הישראלי מגבילים את יכולתם של אנשים המשתייכים לקבוצות אוכלוסייה שונות מלבצע פעולה או פעולות משפטיות. למשל, קטין מתחת לגיל 18 אינו כשיר ואינו יכול לעשות פעולות משפטיות ללא הסכמת הנציג שלו, לרוב- הוריו. חוק זה אף קובע אילו קבוצות אוכלוסייה מוגבלות מבחינת כשרותן המשפטית באופן כללי ולא בעניין מסוים בלבד. למשל החוק קובע, כי תיפסל כשרותו המשפטית של אדם הסובל ממחלת נפש או מליקוי בשכלו, אם אותה מחלה או ליקוי גורמים לכך שהוא אינו מסוגל לדאוג לענייניו.

בית המשפט רשאי למנות אפוטרופוס לאדם שכשרותו הוגבלה לפי חוק זה או לפי פסק דין. האפוטרופוס הוא אדם או עמותה הממונה על-ידי בית המשפט לדאוג לענייניו של מי שאינו מסוגל לנהל את ענייניו בעצמו. הוא מייצג את אותו אדם בכל פעולה משפטית ובכל עניין, לפי הסמכויות שבית המשפט העניק לו, תוך שמירה מתמדת על טובת  האדם. 

בית המשפט רשאי למנות לאדם יותר מאפוטרופוס אחד ולקבוע אם ניהול האפוטרופסות יהיה במשותף או יחולק ביניהם לפי נושאים, כגון אפוטרופוס לגוף, אפוטרופוס לרכוש ואפוטרופוס לדין (לצורך ייצוג ענייניו המשפטיים בהליך משפטי). האפוטרופוסים מחויבים לפעול תוך תיאום והסכמה ביניהם. אפוטרופוס על פי מינוי נתון לפיקוח של הרשויות השונות, וכן חובה עליו לתת דיווחים שונים בקשר עם תפקידו.

משרדנו מתמחה בהגשת בקשות למינוי אפוטרופוס לגוף או לרכוש לבני משפחה או לעמותה. משרדנו גם משמש במידת הצורך כאפוטרופוס לאדם הזקוק לכך על פי צרכיו ובמינוי בית המשפט.  משרדנו מגיש בקשות למינוי אפוטרופוס בגיר, מינוי אפוטרופוס , אפוטרופוס לדין לאנשים חסויים, מינוי תומך החלטות, אפוטרופסות לבוגרים בעלי מוגבלויות, לפסולי דין ואף מינוי אפוטרופוס לענייני גוף לאדם המאושפז בבית חולים שנבדק ונמצא כי אינו מסוגל להביע דעה לגבי ביצוע הליך רפואי עבורו. 

לתיאום שיחת היכרות השאירו פרטים: